قانون سوم نیوتن یا قانون عمل و عکس العمل

مقدمه

.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
جبر و اختیار در زندگی انسان:
از عاﺭفی پرسیدند:
زندگی به جبر است یا اختیار؟
ﮔﻔﺖ : امروز اختیار، تا چه بکارم!
اما فردا ﺟﺒﺮ ، ﺯﻳﺮا ﺑﻪ اجبار باید درو کنم هر آنچه را که امروز ﺑﻪ اختیار می کارم
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
اگر امروزه صاحب اختیاری
که اینجا بذر خوب و بد بکاری
ولی فردا تو را اجبار و جبر است
و بر محصول هر بذری دچاری
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
قطعا مردان باغیرت از قانون عمل و عکس العمل نتیجه می گیرند که نباید به ناموس دیگران چشم ناپاک انداخت
و لذا انسان غیرتمندی که خودش ناموس دارد به ناموس دیگران چشم نا پاک نمی اندازد چون از نگاه هوس آلود دیگران به ناموسش بیزار است.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
ای آنکه خودت خواهر و مادر داری
ناموس جوان، همسر و دختر داری
عکس العمل و عمل که باور داری؟
پس دیده چرا بر زن دیگر داری؟
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

.

آخرین تغییرات:
توسط
نسخه چاپی شعر
حفظ ناموس
هر دم عمل از کسی به هر جا آید
عکس العملی برای آن می باید
عکس العمل و عمل به ما می گویند
دنیای عدم جهان باقی زاید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
هر مشکل و سختی که رسد بر انسان
با عدل خدا اثر کند در میزان
یا کیفر انسان به خطایش باشد
یا باعث قرب است و کمال ایمان
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
دنیا که برای مومنین زندان است
از بهر بشر کیفر یک عصیان است
یک میوه ی ممنوعه چنین حاصل داشت
وای از من و کیفری که در میزان است
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
مکن بحث و جدل با احمق و پست
که عمرت را دهی بیهوده از دست
تو راهت را برو وقتی که بینی
اهانت می کند دیوانه ای مست
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
خواندن یاسین به گوش خر یقین بی حاصل است
کی اثر دارد نصیحت چون مخاطب جاهل است؟
بحث با احمق ندارد حاصلی جز فوت عمر
پس دلیل و آیه آوردن در اینجا باطل است
بین مردم در پی نقص و عیوب کس مباش
کی کسی غیر از خدا بی عیب و نقص و کامل است؟
در جهان باشد بشر چون بچه روز امتحان
ای امان از آن که از تکلیف خود هم غافل است
تا دم مرگ امتحان زندگی هر لحظه هست
یک سوال از حق تو را شاید نیاز سائل است
پس تو هرگز بنده ای را نا امید از خود مکن
هر دلی را خوش کنی فیض اش به سویت نازل است
خوب و بد هر جا کنی برگشت آن رو سوی توست
حاصل هر کشته ای خرمن برای عامل است
هر چه انسان می کند در نامه اش ثبت است و ضبط
پس تو را هم مزد هر کاری که کردی شامل است
بر جزای خیر و شر از سوی حاکم شک مکن
چون خدا در داوری کردن یقینا عادل است
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

پی نوشت

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
خدایا من گدا اما تو شاهی
خودت هم بر دل و حالم گواهی
نیازم را بیان لازم نباشد
عطا فرما خودت پس هر چه خواهی
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
در صورت تمایل شما می توانید در ارتباط با موضوعات قناعت و توکل و مناعت طبع و رضا به رضای الهی اشعاری را در صفحه ی زیر مطالعه فرمائید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
گویم به یقین عبارتی تضمینی
هر خوب و بدی کنی همان را بینی
پس در همه جا دانه ی نیکویی پاش
تا خوشه ی پاداش عمل برچینی
در صورت تمایل اشعار کوتاه در ارتباط با موضوع پند و اندرز را در صفحه ی زیر مطالعه فرمائید
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
قانون سوم نیوتن 
قانون عمل و عکس العمل

قانون سوم نیوتن یا قانون عمل و عکس العمل به ما می گوید که هر عملی چه خوب و چه بد عکس العملی متناسب با آن عمل در برخواهد داشت.

از این قانون می توان نتیجه گرفت که برای انسان ، پس از زندگی در این دنیا، باید زندگی دیگری وجود داشته باشد

و صدالبته چون همه ی انسانها در این دنیا مثل هم عمل نمی کنند باید زندگی افراد در جهان دیگر با هم متفاوت و متناسب با طرز زندگی شان در این دنیا باشد

پس طبیعی است که انتظار داشته باشیم خدای عادل ما، برای نیکو کاران بهشت و برای بدکاران جهنمی در نظر گرفته باشد

همچنین عقلانی خواهد بود اگر بگوئیم همه ی بهشتیان با هم برابر نیستند و در بهشت رتبه های گوناگون وجود خواهد داشت و همچنین همه ی جهنمی ها نیز مثل هم عذاب نخواهند شد.

حال دلیل اینکه بعضی ها منکر حیات پس از مرگ می شوند مشخص نیست و تا به حال  کسی دلیلی منطقی برای نفی بهشت و جهنم ارائه نکرده است

همچنین عجیب است که برخی حیات پس از مرگ را قبول دارند اما منکر جهنم می شوند مانند پاپ رهبر کاتولیک های جهان و جناب آقای آقامیری که در سخن رانی هایشان  به تمام گناهکاران نوید بهشت می دهند که البته این گفته ها با عدل خداوند و آیات صریح قرآن در خصوص وجود جهنم منافات دارد

باید از امثال آقای آقامیری پرسید:

پس تکلیف صدها آیه در قرآن که در آنها از وعده ی عذاب و آتش و حمیم و.... و اوصاف جهنم صحبت شده است ؛ چیست؟

خدایی که ما مسلمانان و یهودیان و مسیحیان قبول داریم خودش در قرآن و تورات و انجیل وعده ی بهشت و جهنم داده است
خداوند حکیم در قرآن کریم 77 بار از بهشت و 77 بار از جهنم  یاد کرده است
 و خودش فرموده است که وعده ی خدا تخلف ناپذیر است

رَبَّنَا إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لَا رَيْبَ فِيهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ
آیه 9 سوره آل عمران
پروردگارا، محققا تو تمام مردم را در روزی که هیچ شبهه ای در آن نیست جمع سازی، و هرگز خدا نقض وعده خویش نخواهد کرد.

با شناختی که بنده از خدا دارم تصمیماتش را عوض نمی کند پس بهشت و جهنم حتمی است و لذا  آنها را باید جدی بگیریم

امیدوار کردن مردم به فضل و کرم و بخشش الهی خوب است اما خداوند پیامبر را بعنوان مبشرا و نذیرا به میان مردم فرستاده است

روحانی هم اگر پیرو پیامبر است و می خواهد راه پیامبر را ادامه دهد باید چنین عمل نماید و  نیکوکاران را نسبت به فضل خدا امیدوار کرده و  به ایشان نوید بهشت دهد و بدکاران را از عذاب الهی بیم داده و آنان را از جهنمی سوزان برحذر دارد
اما  اگر آقای آقا میری دین جدیدی آورده اند و یا احتمالا نعوذو بالله خداوند تغییر رویه داده و جهنم را از سیستم عدالت خود حذف کرده اند بفرمایند تا ما هم بدانیم....

.

.

دیدگاه و پیام شما

از اینکه دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم.

نظر توسط

باسلام
بزرگوار جز تحسین وعزت برای شما حرف دیگری نیست

نظر توسط عباس

جمهوری ما که نام آن اسلامی است
بر دین خدا مسبب بدنامی است
مانند کسی که شهرتش آرامی است
اما غضب اش به مردمان صدامی است

این شعر شما هم غالب همین قانون محاسبه میشود؟ یا فقط برای دیگران نوشتی؟!!!!

نظر توسط Mofidifar Admin

سلام بر شما

البته درست متوجه منظور تان نشدم ولی به هر حال پاسخ اجمالی شما را در آخرین قسمت نوشته های این صفحه درج کردم

لطفا جواب تان را در متنی تحت عنوان

آیا می دانید
ریشه ی تمام گرفتاری های مردم ایران پس از انقلاب در کجاست؟


مطالعه فرمائید

سلامت باشید ان شاءالله